24/2/10

Μίλησε ο Πανάρετος και έχει χαμός...

Σάλος έχει ξεσπάσει, μετά την πρόταση που έθεσε σε δημόσια διαβούλευση από σήμερα ο υφ. Παιδείας Γιάννης Πανάρετος. Πρόκειται για ένα ελεύθερο σύστημα εισαγωγής σε τοπικά κολέγια στα οποία θα εισάγονται όλοι οι απόφοιτοι Λυκείου ανεξαιρέτως και θα φοιτούν υποχρεωτικά για δύο χρόνια. Μετά θα δίνεται η δυνατότητα σε όσους ενδιαφέρονται να μεταπηδούν σε ΑΕΙ – ΤΕΙ της αρεσκείας τους, ενώ για όσους δεν επιθυμούν να εμπλουτίσουν το βιογραφικό τους, να λαμβάνουν απλά πτυχίο κολεγίου.

Τα τοπικά κολέγια, υπολογίζεται να λειτουργούν, όπως τα αμερικανικά. Θα είναι ουσιαστικά «μεταβατικά» ιδρύματα. Η εισαγωγή σε αυτά θα γίνεται ελεύθερα. Δεν θα υπάρχουν κανενός είδους εξετάσεις. Μπορεί να εγγραφεί όποιος έχει τελειώσει την δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι σπουδές θα είναι εξαμηνιαίες (π.χ. για οικοδόμους), μονοετείς, διετείς, ή τριετείς και θα είναι όλα δημόσια (δεν υπάρχουν ιδιωτικά). Ο κ. Πανάρετος υποστηρίζει ότι πρόκειται για την καλύτερη δυνατή λύση, που θα αντιμετωπίσει την πλειονότητα των σημερινών προβλημάτων στην εκπαίδευση. Συγκεκριμένα:

1)Θα αποφορτίσει τις σπουδές στο Λύκειο από το άγχος των εισαγωγικών εξετάσεων αφού όλοι θα έχουν πρόσβαση στα κολλέγια, χωρίς εξετάσεις.

2)Με δεδομένο ότι θα μπορούν να εγγραφούν σε αυτά όλοι οι ενδιαφερόμενοι χωρίς το άγχος των πανελληνίων εξετάσεων θα μειωθεί σημαντικά η ανάγκη προσφυγής στα φροντιστήρια και ότι συνεπάγεται με αυτό (μείωση κόστους για τις οικογένειες, εξοικονόμηση χρόνου για τους νέους κτλ).

3)Θα περιορίσει τις μετεγγραφές γιατί οι μαθητές θα έχουν την δυνατότητα να σπουδάσουν στα κολλέγια της δικής τους περιοχής, αντί να αναγκάζονται να εγγράφονται σε τμήματα μακριά από το σπίτι, με αντικείμενο πολλές φορές άσχετο με τις προτιμήσεις τους, και στην συνέχεια να επιδιώκουν μετεγγραφή (και φυσικά μείωση των οικονομικών υποχρεώσεων των γονέων, που σπουδάζουν παιδί σε ξένη πόλη).

4)Το κόστος ίδρυσης και λειτουργίας τους θα ήταν εξαιρετικά χαμηλότερο από το αντίστοιχο πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

Οι προτάσεις του κ. Πανάρετου που φαίνεται ότι άφησαν έκθετη την ηγεσία του υπουργείου, δημοσιοποιήθηκαν μέσω της προσωπικής ιστοσελίδας του και μέσω ιστοσελίδας του υπουργείου Παιδείας προς δημόσια διαβούλευση, δίνοντάς τους έτσι επίσημο χαρακτήρα.


Πηγή


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου