17/10/09

Μαρέσκα: "Τα θέλω όλα"

Την κατάκτηση όλων των εγχώριων τίτλων και την διάκριση στην Ευρώπη έθεσε ως στόχο ο μέσος του Ολυμπιακού Έντσο Μαρέσκα. Ο Ιταλός μέσος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον "Πρωταθλητή" παρομοίασε τον Θρύλο με την Γιουβέντους, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στον Ζίκο, αλλά και στον κόσμο του Ολυμπιακού.

Τα κυριότερα αποσπάσματα της συνέντευξης του Έντσο Μαρέσκα:


Έχοντας φορέσει την φανέλα μερικών από τις κορυφαίες ομάδες της Ευρώπης και παίζοντας στα τρία κορυφαία πρωταθλήματα όπως το ιταλικό, το αγγλικό και το ισπανικό πως πήρες την απόφαση να έρθεις στον Ολυμπιακό;

"Αυτή είναι η ζωή του ποδοσφαιριστή. Είναι φυσιολογικό. Οι συνθήκες αλλάζουν από σεζόν σε σεζόν. Είχα μια φανταστική εμπειρία στη Σεβίλλη. Πέρασα 2,5 χρόνια στη Γιουβέντους, 1,5 χρόνο στη Γουέστ Μπρομ και από εκεί και έπειτα έναν χρόνο στις άλλες ομάδες. Αυτή την εποχή είναι δύσκολο να βρεις πολλούς παίκτες που μένουν για αρκετά χρόνια σε μια ομάδα".

Όταν σε πήρε η Γιουβέντους από την Γουέστ Μπρομ σημειώθηκε ρεκόρ πώλησης της αγγλικής ομάδας. Δεν είχαν πουλήσει ποτέ ξανά τόσο ακριβά έναν ποδοσφαιριστή.

"Ήμουν πολύ νέος, ήμουν μόλις 18 ετών. Ήταν σημαντική η εμπειρία στην Αγγλία. Τον πρώτο χρόνο ήταν πολύ καλά, στο δεύτερο στα μισά της σεζόν η Γιουβέντους αποφάσισε να δώσει πολλά λεφτά για να με πάρει και ήταν δύσκολο να πει όχι η Γουέστ Μπρομ".

Τι ήταν αυτό που σου είπαν στον Ολυμπιακό και σε έπεισαν να πεις το πολυπόθητο ναι;

"Είναι σημαντικό για μένα να μου δείξει ο άλλος ότι με θέλει πολύ. Να μου δείξει επίσης ότι με ξέρει ως παίκτη, τα χαρακτηριστικά μου και γνωρίζει τι να περιμένει. Όταν ήμουν στη Γιουβέντους σε μια προετοιμασία της ομάδας, ήρθε ο αθλητικός διευθυντής της Σεβίλλης για να συζητήσει την απόκτησή μου. Μου έδωσε να καταλάβω ότι με ήθελε πολύ και γνώριζε πολύ καλά τι παίκτης είμαι. Αυτό ήταν που έκανε και ο Ολυμπιακός. Ήρθε να μιλήσει μαζί μου στην Ισπανία και μου έδωσε να καταλάβω ότι με θέλει. Αυτό είναι σημαντικό για μένα".

Τι είναι αυτό που θες να πετύχεις εδώ;

"Ο πρώτος μου στόχος εδώ είναι να κερδίζω. Θέλω να κερδίσω πρωτάθλημα και κύπελλο και να κάνουμε κάτι σημαντικό στην Ευρώπη. Το να κάνεις κάτι σημαντικό στην Ευρώπη είναι πολύ δύσκολο. Υπάρχουν κορυφαίες ομάδες που ξοδεύουν κάθε χρόνο απίστευτα ποσά και είναι δύσκολο να τις κοντράρεις".

Υπάρχει κάτι που σε έχει εκπλήξει στον Ολυμπιακό με θετικό τρόπο; Κάτι δηλαδή που δεν γνώριζες και το είδες τώρα εδώ;

"Για να είμαι ειλικρινής με εξέπληξε η οργάνωση την έχω γνωρίσει μόνο στη Γιουβέντους, πουθενά αλλού. Ο σύλλογος είναι οργανωμένος κι αυτό είναι σημαντικό για τους παίκτες".

Ποιους παίκτες δεν γνώριζες και σε έχουν εκπλήξει επίσης;

"Δεν ήξερα για παράδειγμα τον Τοροσίδη, ούτε τον Αβραάμ. Ήξερα ως τερματοφύλακα τον Νικοπολίδη γιατί έχει μεγάλη ιστορία στο ποδόσφαιρο, αλλά δεν τον γνώριζα ως πρόσωπο. Είναι πολύ καλός τύπος. Νομίζω πως κάθε σύλλογος πρέπει να έχει 6-7 ηγέτες. Και νομίζω ότι ο Τοροσίδης, ο Αβραάμ, ο Νικοπολίδης, ο Πάντος, ο Στολτίδης είναι σημαντικοί".

Ήρθες στον Ολυμπιακό με προπονητή τον Κετσπάγια και τώρα δουλεύεις με τον Ζίκο. Ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για σένα να γνωρίσεις από κοντά αυτό τον θρύλο του ποδοσφαίρου; Ποιες είναι οι πρώτες σου εντυπώσεις;

"Είναι πολύ καλή η πρώτη εντύπωση. Δουλεύοντας μαζί του καταλαβαίνεις και πόσο σημαντικός ήταν και ως παίκτης. Είναι σημαντικό γιατί καταλαβαίνει την ψυχολογία του παίκτη. Έχω καλή πρώτη γνώμη ως προπονητή και πολύ καλή ως προσωπικότητα, ως άνθρωπο".

Βλέποντας την ομάδα από κοντά και έχοντας σαφή γνώμη, πιστεύεις ότι ο Ολυμπιακός θα μπορούσε να κάνει κάτι ανάλογο με τη Σεβίλλη;

"Είναι δύσκολο να επαναλαμβάνονται οι επιτυχίες. Θα είναι λάθος μας να σκεφτόμαστε μακριά. Δεν πρέπει να σκεφτόμαστε τι μπορεί να πετύχουμε στο τέλος της σεζόν. Πρέπει να μένουμε συγκεντρωμένοι στο παρόν. Να πηγαίνουμε βήμα βήμα. Προέχει τώρα το ματς με τον Αστέρα Τρίπολης και μετά αυτό με τη Σταντάρ Λιέγης. Η εμπειρία μου λέει πως όταν σκέφτεσαι μακριά στο μέλλον ξεχνάς το αμέσως επόμενο ματς και αυτό είναι πρόβλημα. Μπορεί να χάσεις. Το σπουδαιότερο είναι ότι είμαστε μια καλή ομάδα και μπορούμε να κάνουμε κάτι σημαντικό στην Ευρώπη".

Τι πρέπει να έχει μια ομάδα για να τα πάει καλά στην Ευρώπη;

"Να είναι δυνατή. Είναι σημαντικό. Πρέπει να είσαι δυνατός και στο σώμα και στο μυαλό. Να σκέφτεσαι πάντα όταν παίζεις ότι είσαι 11 εναντίον 11. Ξέρω ότι είναι κάτι που το έχουμε πει και το έχουμε ακούσει πολλές φορές, αλλά είναι αλήθεια. Αυτή τη λογική πρέπει να την έχει κάθε παίκτης όταν χτίζεται κάτι σημαντικό, μια σημαντική ομάδα. Το είχαμε στη Σεβίλλη και βελτιωνόμαστε κάθε χρόνο".

Είναι όντως τελικός το ματς με τη Σταντάρ όπως λένε όλοι;

"Αισθάνομαι και εγώ το ίδιο, αλλά δεν το λέω τελικό γιατί μετά απομένουν τρία ματς. Πάντως, αν κερδίσουμε θα κάνουμε μεγάλο βήμα γιατί θα είμαστε πέντε βαθμούς μπροστά από την Σταντάρ και πιθανότατα την Αλκμάαρ αν χάσει από την Άρσεναλ".

Είναι πιο επικίνδυνο να παίζεις ένα ματς γνωρίζοντας ότι πρέπει να το κερδίσεις;

"Όχι πρέπει να είμαστε έξυπνοι. Έχουμε τρεις βαθμούς και αυτοί έναν. Άρα αυτοί πρέπει να μας κερδίσουν. Έχουν μόνο έναν πόντο. Δεν τρελαινόμαστε. Θα παίξουμε το παιχνίδι μας. Αν θέλουν να μας κερδίσουν θα πρέπει να επιτεθούν".

Ποιο είναι το μήνυμά σου στους οπαδούς του Ολυμπιακού;

"Σε κάθε ομάδα που ήμουν στο παρελθόν και επρόκειτο να παίξουμε με ελληνικές ομάδες πάντα ανησυχούσαμε για τους οπαδούς. Μπορώ να πω στον κόσμο μας πως αν μας ακολουθούν, όπως πάντα στο φινάλε θα είναι ικανοποιημένοι".

-Πως θα πανηγυρίσεις αν βάλεις ένα γκολ κόντρα στον Παναθηναϊκό;

«Δεν το σκέφτομαι. Είμαι 29 τώρα και για να είμαι ειλικρινής αντιλαμβάνομαι διαφορετικά κάποια πράγματα. Το σημαντικό για μένα είναι να κερδίζουμε. Θα δούμε τι θα γίνει»

redplanet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου